E-biznes jako wynalazek XXI wieku

Rozwój usług teleinformacyjny, w tym głównie Internetu miał decydujący wpływ na tradycyjne pojmowanie biznesu. Od kilku lat coraz częściej mówi się o e-biznesie. To nowe słowo generalnie oznacza to, że funkcjonowanie biznesu przeniosło się do globalnej sieci. Otóż dziś ciężko sobie jakiekolwiek przedsiębiorstwo, które nie wykorzystywało by w swojej działalności Internetu. Drogą elektroniczną sprawnie i szybko wymienia się informacje między danymi przedsiębiorcami, między usługodawcą bądź producentem a klientem. O wiele łatwiej przebiega również kanał dystrybucji. Co więcej, można szybciej, dzięki tzw. e-marketingowi dotrzeć do klienta. Zatem idea e-biznesu jest bardzo słuszna i wszyscy, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, jesteśmy pod jej wpływem. Każdy zakup internetowy, każde sprawdzanie w Internecie cennika bądź adresu sklepu tradycyjnego to już udział w biznesie elektronicznym. Znaczenie terminu jest zatem jasne, ale jego zakres nie jest już tak oczywisty. Można do niego zaliczyć zarówno handel elektroniczny, jak i bankowość oraz naukę odbywające się drogą elektroniczną.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Papiery wartościowePapiery wartościowe
      Osoby, których ryzyko nie pociąga, a tym samym boją się zainwestować swoich pieniędzy na giełdzie, gdyż twierdzą że w ten sposób szybko mogą je stracić, dobrym rozwiązaniem jest zainwestowanie w …
    • Warto wziąć do ręki nowoczesnośćWarto wziąć do ręki nowoczesność
      Media, to bez wątpienia działa na wyobraźnie człowieka, dlatego właśnie przedsiębiorcy zaczynają z nich korzystać. Coraz częściej spotyka się ludzi, którzy pragną zrealizować swoje indywidualne plany. Telewizja, radio, reklama, to …
    • Korzystanie z produktów ubezpieczeniowychKorzystanie z produktów ubezpieczeniowych
      Jeśli chcemy w sposób finansowy zabezpieczyć się przed ryzykiem, które może pojawiać się w naszym życiu, dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z ubezpieczeń. W przypadku ubezpieczeń możemy korzystać zarówno z produktów, …