Ekonomia społeczna

Ekonomia społeczna jest ściśle powiązana z przedsiębiorstwami działającymi na rzecz ludzi. Z przedsiębiorstwami, których celem nie jest mnożenie własnych pieniędzy, ani powiększanie zysków, a działanie na rzecz społeczeństwa, i wydając środki finansowe na nie. Ekonomia społeczna ma wiele twarzy a jedną z nich będzie gospodarka społeczna. Dlaczego akurat nazywa ekonomia społeczna? Otóż dlatego iż nazwa skierowana do określenia podmiotu składa się z dwóch elementów, z ekonomii oraz celu społecznego. Oba człony nazwy są bardzo charakterystyczne dla tego, co reprezentuje przedsiębiorstwo i w jakim celu działa. Mamy definicje odnoszące się do idealnie prowadzonego przedsiębiorstwa społecznego. Pośród kryteriów znajdziemy np. obywatelski charakter inicjatywy, czy ograniczone rozprowadzanie zysków z przedsięwzięcia. I są to typowe kryteria społeczne. Natomiast pośród kryteriów ekonomicznych znajdziemy przede wszystkim ponoszenie ryzyka ekonomicznego, czy prowadzenie przedsiębiorstwa w sposób ciągły. Wszystkie kryteria są ogólnymi wytycznymi działalności tego typu. Określają one ich cele, ich zakres, i warunki na których działają.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Zadowolona załoga to dobra załogaZadowolona załoga to dobra załoga
      Prowadząc swój biznes trzeba pamiętać o swojej załodze, kadrze, która ma olbrzymi wpływ na to, z jakim skutkiem będziemy prowadzili działalność. Faza rekrutacji, choć często przebiega dość długo, jest tylko …
    • Notowania na giełdzieNotowania na giełdzie
      Doskonale zdajemy sobie sprawę z funkcjonowania czy istnienia rynku walutowego, giełdy papierów wartościowych oraz notowań giełdowych. Nie każdy jednak wie, czym dokładnie są wymienione przeze mnie pojęcia, nie mówiąc już …
    • Warto wziąć do ręki nowoczesnośćWarto wziąć do ręki nowoczesność
      Media, to bez wątpienia działa na wyobraźnie człowieka, dlatego właśnie przedsiębiorcy zaczynają z nich korzystać. Coraz częściej spotyka się ludzi, którzy pragną zrealizować swoje indywidualne plany. Telewizja, radio, reklama, to …