Exporter

Postępująca globalizacja, rozwój techniki, środków transportu, pojawienie się sieci internet, komputeryzacja oraz liberalizacja i ujednolicanie przepisów wpływa bardzo korzystnie na światowy rynek. W jego obrębie działają rozmaite przedsiębiorstwa, które produkują przeróżne dobra i usługi. Zazwyczaj zanim firma zostanie wprowadzona na zagraniczne rynki, musi mieć ustabilizowaną pozycję na rynku krajowym. Zajmuje to trochę czasu. Zdobycie stałych klientów, nawiązywanie kontaktów biznesowych oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy są czasochłonne i przede wszystkim kosztochłonne. Jednak działania te na dłuższą metę opłacają się. Solidna firma o pozytywnym wizerunku wzbudza zaufanie i nie musi już dodatkowo zachęcać do skorzystania z oferty. Może również śmiało startować na zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwa i państwa, które sprzedają najwięcej konkretnych dóbr i usług zyskują miano exportera. Uzyskaniu tej pozycji sprzyja specjalizacja produkcji. Kraj ukierunkowuje się wówczas na jedna konkretna działalność, nieustannie ulepsza ofertę a przy okazji, dzięki masowej produkcji, znacznie zmniejsza koszty za jednostkowy produkt.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Dbaj o wizerunek swoje firmy w końcu to Twoja wizytówkaDbaj o wizerunek swoje firmy w końcu to Twoja wizytówka
      Stworzenie dobrego wizerunku firmy jest kluczowa sprawą, aby była ona kojarzona z danym produktem, i aby ludzie zapamiętali naszą markę i kojarzyli ja z dana branżą. To jak wygląda nasz …
    • Co czeka świat finansówCo czeka świat finansów
      Pytanie jest bardzo trudne do przeanalizowania. Co może czekać nasz świat finansów w dwudziestym pierwszym wieku. Wydaje się nam, że pewnie nic się nie zmieni, ale to błędne myślenie. Każdego …
    • Znaczenie marketingu w biznesieZnaczenie marketingu w biznesie
      Konkurencja na poszczególnych rynkach produktów, czy usług jest obecnie coraz większa. Z tego powodu konieczne jest prowadzenie takich działań jakie pozwalają na prowadzenie skutecznych działań konkurencyjnych. Bardzo ważnym elementem współczesnych …