Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Zarób przez InternetZarób przez Internet
      Żyjemy w dobie komputerów. Młode pokolenie jest pokoleniem obrazkowym. Ile czasu spędza przed komputerem? Chyba nie trudno na to pytanie odpowiedzieć- mnóstwo. Rzecz nie dotyczy tylko dzieci. Także dorośli zostali …
    • O zadłużeniach Polaków…O zadłużeniach Polaków…
      Życie na kredyt jest niewątpliwie bardzo wygodne, dlatego też ta forma produktu finansowego bardzo szybko zyskała sobie przychylność wielu ludzi. Kredyty zaciągają nie tylko Polacy, ale przedstawiciele niemal wszystkich państw. …
    • Ekonomia dla starszychEkonomia dla starszych
      Są osoby, które są niestety starsze i nie są w stanie do samego końca dać sobie rady ze wszystkimi opłatami, jakie mają poprzez wzgląd na mieszkanie. Dla nas jest to …