Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Kryzys ekonomiczny w EuropieKryzys ekonomiczny w Europie
      W ostatnich latach cała Europa boryka się z potężnym kryzysem ekonomicznym. Oczywiście, jego przyczyn jest wiele – z niegospodarnością w wydawaniu pieniędzy na czele. Jednakże, nie warto teraz myśleć o …
    • Dobrze prowadzona firmaDobrze prowadzona firma
      Za każdą pracę należy się zapłata. Czasami pracujemy w różnym trybie – na zmiany, wieczorami. Bywa, że do pracy dojeżdżamy kilka czy kilkanaście kilometrów. Są także osoby, które pracują za …
    • Prywatne ubezpieczeniePrywatne ubezpieczenie
      Prywatne ubezpieczenie zdrowotne (lecznicze) objęło w 1990 r. 61% ludności, niemniej jednak szacuje się, że poza nim pozostaje ok. 30 min Amerykanów, i pokrywało 33% ogółu wydatków na zdrowie. Ubezpieczenie …