Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Rosną ceny i inflacja
      W końcówce roku 2011 znacznie bardziej, niż przewidywano, wzrosły ceny w naszym kraju. Na przykład w listopadzie wzrost cen wyniósł tyle, że spowodowało to wzrost inflacji w stosunku rok do …
    • Sytuacja z długami
      Domowe finanse kleją bardzo mocno w sytuacji, kiedy są długi. Te natomiast mają do siebie to, że trzeba je spłacić. W dzisiejszych czasach dorobić się długów to żaden w zasadzie …
    • Sprawdzone pomysły
      Niektóre pomysły na biznes są tak unikalne, że wielu ekspertów od analizowania biznesplanów nie jest w stanie kompletnie przekonać się do ich słuszności. A z tak niepewnym biznesem często bardzo …