Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Ogłoszenia dla hostessOgłoszenia dla hostess
      Gdzie znaleźć można ogłoszenia dla hostess?. Młode dziewczyny zwykle dorabiają sobie jako promotorki różnego rodzaju produktów. To bardzo fajna forma pracy dorywczej, gdzie możemy zarobić całkiem sporą sumę pieniędzy przy …
    • Plan na biznesPlan na biznes
      Aby efektywnie prowadzić własny biznes, należy koniecznie spełnić kilka bardzo istotnych warunków. Jednym spośród nich jest z całą pewnością sporządzenie profesjonalnego biznesplanu. Jeśli ktoś nie potrafi uczynić tego we własnym …
    • Jak zarządzać domowym budżetem?Jak zarządzać domowym budżetem?
      Wielu z nas prowadzenie finansów domowych sprawia mnóstwo trudności – problemem jest już samo zarządzanie bieżącymi wydatkami, tak, by nie dotknęły nas żadne problemy natury finansowej, a dodatkowych trudności może …