Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Rozwiń swój ebiznesRozwiń swój ebiznes
      Ebiznes polega na tym, że aby nie stać w miejscu należy nauczyć się sprzedawać dane produkty. Wiedzę teoretyczną nabywamy już w szkole podstawowej poprzez gimnazjum i szkołę średnią. Jednak sama …
    • Różne dobra i usługiRóżne dobra i usługi
      Każdy z nas ma różne potrzeby i oczekuje od życia czegoś innego, czegoś nowego. W dzisiejszym świecie każdy z nas może skorzystać z różnych usług i dóbr społecznych i gospodarczych. …
    • Ekonomia społecznaEkonomia społeczna
      Ekonomia społeczna jest ściśle powiązana z przedsiębiorstwami działającymi na rzecz ludzi. Z przedsiębiorstwami, których celem nie jest mnożenie własnych pieniędzy, ani powiększanie zysków, a działanie na rzecz społeczeństwa, i wydając …