Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Renta dozywotniaRenta dozywotnia
      Zgodnie z prawem cywilnym w zakładzie ubezpieczeń gospodarczych prowadzącym ubezpieczenie osobowe można nabyć rentę dożywotnią skalkulowaną w oparciu o rachunek aktuarialny przez taki zakład (czyli ubezpieczyciela). Opłata może być albo …
    • Marketing szeptanyMarketing szeptany
      Prowadzenie dla nas firmy, może stać się w dzisiejszych czasach, szansą na stworzenie całkiem produktywnego przedsiębiorstwa. Trzeba być na miarę naszych możliwości, osobą w pełni przygotowaną do prowadzenia różnych systemów, …
    • Analiza finansowaAnaliza finansowa
      Analiza finansowa jest jednym z kilku elementów analizy przedsiębiorstwa. Dzięki niej otrzymujemy informację o stanie danego przedsiębiorstwa, o jego sytuacji finansowej, jego zobowiązaniach i wierzytelnościach. Jeśli jesteśmy w posiadaniu prawdziwych …