Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Rynek krajowyRynek krajowy
      Po przemianach ustrojowych w większości państw wprowadzono już system gospodarki wolnorynkowej. Rządy państw ie ingerują już w gospodarkę w takim stopniu jak kiedyś. Teraz to przedsiębiorstwa same ją napędzają. Zaś …
    • Zatrudnianie pracownikówZatrudnianie pracowników
      Istotnym elementem majątku każdego przedsiębiorstwa są jego pracownicy. Oczywiście koszty utrzymania pracowników potrafią być, w zależności od kraju, bardzo obciążające dla właściciela firmy. Ale w zależności od branży odpowiednio przeszkolona …
    • ModernizacjaModernizacja
      W firmie wiele dzieje się każdego dnia. Im większy jest to biznes tym więcej wyzwań czeka na osoby, które działalność prowadzą. Jednak istnieje wiele sposobów na to, by wspierać rozwój …