Rękojmia za wady

Rękojmia za wady – konsument ma swoje prawa. Jedną z dwóch podstawowych dróg składania reklamacji przez konsumenta w okresie dwóch lat od daty wydania towaru jest rękojmia za wady. Nazywa się tak sposób dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy za wady fizyczne, które powodują niezgodność nabytego towaru z umową. Kiedy więc stwierdzimy że to co kupiliśmy jest posiada wady, które uniemożliwiają np. jego użycie, uległo uszkodzeniu, które nie powinno się zdarzyć podczas codziennej eksploatacji lub też zostało w sklepie wydane niekompletne, to w takim przypadku za wady bezpośrednio odpowiada sprzedawca danej rzeczy. Do niego powinniśmy się zwrócić z pisemną reklamacją i dołączyć do niej dowód sprzedaży, w tym przypadku paragon. Rękojmia za wady jest sposobem dochodzenia swoich roszczeń, który ma podstawy w przepisach prawa Kodeksu Cywilnego. Dlatego też żaden sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia takiej reklamacji, jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy odmowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Rękojmia za wady dotyczy wszystkich towarów konsumpcyjnych.

Leave a Reply

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Biznes plan dotacje i kredytBiznes plan dotacje i kredyt
      Jeśli chcemy mieć łatwiej, gdy zakładamy firmę, możemy starać się o dotacje. Na założenie firmy możemy starać się o dotacje zarówno z instytucji rządowych, jak i unijnych. W wielu przypadkach …
    • Zakładanie biznesu – co musisz wiedziećZakładanie biznesu – co musisz wiedzieć
      Żeby założyć, a potem prowadzić własną firmę trzeba pamiętać o jednej zasadniczej rzeczy. Nigdy, ale to przenigdy nie wolno się poddawać. Dążenie do celu jest najważniejsze. Trzeba uwierzyć we własne …
    • Usługi kadrowe w WarszawieUsługi kadrowe w Warszawie
      Wynajmij specjalistę od kadr. Warszawa jest miastem, w którym funkcjonuje bardzo wiele mniejszych i większych firm. Zatrudniają one bardzo różne ilości pracowników, od jednego do nawet kilkuset. W firmach, w …