Tworzenie marki

Niektóre wielkie korporacje w celu optymalizacji swoich zysków wpadają na doskonały pomysł, aby produkowane przez siebie rzeczy tworzyć w kilku różnych wariantach jakościowych i cenowych. Pasuje to zarówno tym, którzy specjalizują się w produkcji przetworów mięsnych czy mlecznych, jak i wysoko wyspecjalizowanym firmom produkującym na rynku zaawansowanej elektroniki. Otóż wielka korporacja posiada różne możliwości technologiczne – w szczególności ta, która słynie ze swoich dobrych jakościowo produktów. W wyniku targetowania rynku jasnym staje się dla każdego ekonomisty, że można przygotować taki sam wariant produktu, ale w innym opakowaniu, nieco innym składzie czy sposobie produkcji. Ale ważne jest także, aby gorszy produkt nie był produkowany pod tym samym szyldem, gdyż skojarzenie gorszej wersji ze znaną marką mogłoby jej tylko zaszkodzić. Na szczęście w globalnej gospodarce nie ma problemów z tworzeniem spółek-córek, które dystrybuowałyby tak stworzone rzeczy pod własną, stworzoną na tę konkretną potrzebę marką.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Strony
    Ciekawe artykuły
    • Sprawdzone pomysły
      Niektóre pomysły na biznes są tak unikalne, że wielu ekspertów od analizowania biznesplanów nie jest w stanie kompletnie przekonać się do ich słuszności. A z tak niepewnym biznesem często bardzo …
    • Chińska gospodarka wykazuje znamiona przegrzania
      Chiny od wielu lat mogą się pochwalić szalonym wprost rozwojem. Kraj ten odnotowuje coroczne nadwyżki w handlu, gromadząc zapasy gotówki. Inwestorzy z całego świata umieszczają w Chinach swoje odziały, widząc …
    • E-biznes jako wynalazek XXI wieku
      Rozwój usług teleinformacyjny, w tym głównie Internetu miał decydujący wpływ na tradycyjne pojmowanie biznesu. Od kilku lat coraz częściej mówi się o e-biznesie. To nowe słowo generalnie oznacza to, że …