Konferencje, eventy, bankiety, śluby – wszystkie te wydarzenia wiążą się z co najmniej kilkudniową opieką organizacyjną, bez której zastalibyśmy tylko chaos. Czy organizacja uroczystości/eventu potrzebuje wykwalifikowanych logistyków i specjalistów od kreacji ważnych wydarzeń? Na szczęście, wystarczy mieć tylko dobrze poukładane w głowie i szanować wszystkie zdobywane kontakty. Masz przyjaciół w gastronomii? A może ktoś z Twojej rodziny jest Dj-em, wodzirejem lub prowadzi własny hotel z wielką, diamentową salą? Jeżeli tak, powinieneś zostać organizatorem eventów.
Oczywiście, nie tak od razu. Chaotyczne i nieprzemyślane zachowania są największą zmorą ambitnych ludzi. Spontaniczne reakcje bardzo często kończą się sromotną porażką, z której trudno potem się wygrzebać. Dlatego każdy Twój ruch w stronę profesjonalnej organizacji eventów powinien być dobrze przemyślany. O czym powinieneś pamiętać już na początku swojej przygody?
1. Szanuj kontakty i zawieraj liczne pakty.
Tylko upusty, rabaty i wysokie zniżki w różnych branżach związanych z organizacją eventu, pozwolą Ci utrzymać się na rynku. Zdobywaj różnorodne kontakty w całej Polsce, traktuj ogniwa pośredniczące w organizacji danego wydarzenia jak swoich największych przyjaciół. Dobieraj sobie najlepsze opcje współpracy i dokonuj częstej selekcji zdobywanych telefonów. Twój klient pragnie wymarzonego eventu. Twoim zadaniem jest mu to zapewnić – pamiętając jednocześnie o własnym zarobku.
2. Negocjuj i targuj się do woli – dopóki ktoś na to pozwoli.
Nie udawaj skromnego i wiecznie przytakującego pazia – wielcy organizatorzy eventów tak nie postępują. Każda obniżka ceny, którą wywalczysz jest automatycznie dodatkową bonifikatą do Twojego wynagrodzenia. A przecież po to chcesz zostać organizatorem konferencji, eventów i ważnych wydarzeń – dla pieniędzy. Bo tylko głupiec nie idzie do pracy z myślą o zarobionych pieniądzach. Im więcej wytargujesz, tym większą zniżkę będziesz mógł zaoferować swojemu klientowi. A to z kolei przekłada się na większy popyt na oferowane przez Ciebie usługi.
3. Zaistniej w sieci.
Profesjonalna strona ofertowa to w dzisiejszych czasach podstawa do osiągnięcia marketingowego sukcesu w sieci internetowej. Jeżeli ktoś nie będzie mógł znaleźć Twojej usługi w odpowiednim dla siebie miejscu, po prostu nie istniejesz. Dlatego już na początku powinieneś zadbać o dobry marketing swoich usług, by potencjalny klient mógł w szybki sposób zapoznać się z Twoją ofertą.
4. Nie obiecuj złotych gór.
Organizacja eventów, to bardzo grząska dziedzina. Wystarczy jedno potknięcie i wylatujesz z obiegu. Jeżeli obiecałeś zbyt wiele i jednocześnie zbyt niewiele spełniłeś z tych obietnic, negatywny komentarz od Twojego klienta pogrąży Cię w kilka minut, niwecząc szansę na pozyskanie jakichkolwiek nowych interesantów. Oferuj swoim klientom tylko i wyłącznie to, co możesz dla nich spełnić. Czasem warto powiedzieć mniej, wzbudzając dodatkowe zaskoczenie i radość z zakupu danej usługi. Nigdy jednak nie powinno to dążyć w drugą stronę.
5. Bądź na bieżąco z ofertami specjalnymi.
Niektóre ośrodki i domy wczasowe oferują możliwość zorganizowania danego wydarzenia/eventu na swoim terenie. Specjalnie przystosowane sale, odpowiednio rozbudowana gastronomia, oraz liczne atrakcje dodatkowe, sprawiają czasem, że większość Twojej pracy jest już wykonana za Ciebie. Oczywiście należy przekalkulować, czy oferta takiego ośrodka będzie dla Ciebie opłacalną inwestycją i przyniesie Ci oczekiwany zysk. Dlatego warto analizować wszelkie przesłanki różnych ogniw, które z Tobą współpracują, by wygenerować najbardziej opłacalną ofertę dla Twojego klienta.
Sądzisz, że byłbyś w stanie zorganizować event i wziąć za to nawet do 10 000 złotych? Inni tak robią. Czy Ty jesteś jakiś gorszy?
